Mijn eerste twee weken - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Joyce Rooij - WaarBenJij.nu Mijn eerste twee weken - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Joyce Rooij - WaarBenJij.nu

Mijn eerste twee weken

Blijf op de hoogte en volg Joyce

06 November 2017 | Indonesië, Gili Trawangan

22 oktober '17 vertrokken naar Schiphol met veel nieuwsgierigheid. Na jaren gaat het echt gebeuren; ik ga mijn droom achterna! Ik ga backpacken en begin in Indonesië. Ik vlieg naar Kuala Lumpur om daar over te stappen en te vliegen naar Denpasar, Bali. Ruim een week op Bali doorgebracht en enorm veel gezien, ondernomen en ervaren. Bij mijn eerste hostel, Easy surf in Kuta, direct in contact gekomen met Julia, woonachtig in Duitsland. Zij was op doorreis naar Australië na rond te hebben getrokken in Lombok en Bali. Rond gereden met de scooter in het zuiden van Bali. Drie dagen later kwam ik erachter daar ook meteen opgelicht te zijn; de verhuurders van het scooter bedrijf hadden zeker in de gaten dat ik net aangekomen was en nog geen idee had wat normale prijzen waren voor het huren van een scooter. 400.000 rupia is in ieder geval niet normaal, gezien ik twee dagen later 120.000 rupia betaalde voor twee dagen. €1 staat ongeveer gelijk aan 15.000 rupia. Deze ervaring in de pocket en wat genoten van de zon naar Uluwatu doorgetrokken. Grab en Uber zijn de apps die ik direct had geïnstalleerd gezien je met deze app op de goedkoopste wijze een taxi kunt krijgen. Later werd mij vertelt dat dit illegaal is in Indonesië gezien de chauffeur niets afdraagt aan de overheid. Met mijn gehuurde scooter van strand naar strand gereden, wat gelezen en een toffe plek gevonden om te gaan surfen. Ik vond op tripadvisor een plek waar de mogelijkheid was te kickboksen wat de reden was om een nacht langer te blijven.
Trainen in de ochtend met meer dan 30 graden is wat anders dan in Nederland, maar wat heb ik genoten!
Van Uluwatu naar Ubud met een grab chauffeur; wat een ervaring! Een man die tegen zichzelf sprak, hardop zat te lachen, het eerste moment dat ik mij iets minder veilig voelde. Door gebruik van de app maps.me in de gaten gehouden dat wij de goede kant op gingen en heeft mij veilig gebracht naar het yogi dorp van Bali! De mensen zijn zo relax hier, het eten is healthy, i love it! De rijstvelden in de binnenland verkend die zijn zoals op een plaatje! Dit was het begin van mijn tweede week en ik merkte veel meer rust te ervaren.

Na Ubud was het tijd voor mijn verblijf op Nusa Lembongan. Met de bus naar Sanur om vanuit hier de boot naar het bounty eiland te pakken. Op de boot kwam ik een meisje tegen, genaamd Lisa. Ik herkende haar van gezicht en het bleek dat zij bij mij in het hostel verbleef in Ubud. We raakte aan de praat en enkele uren later kwamen wij elkaar weer tegen toen we beide het eiland aan het verkennen waren. Ik was samen met twee andere Nederlanders, met z'n vieren vervolgde wij onze trip. Vanaf dit moment ben ik tot vandaag, maandag 6 november, samen geweest met Lisa. We zijn vanuit Nusa Lembongan naar Gili Trawangan gegaan.
Begonnen in het hostel M Gili, wat een ramp! Het water stonk, de badkamer was alles behalve hygiënisch en voor het geld wat wij betaalde was het geen optie hier nog te blijven. Ik had mijn boeking vroeg in de ochtend al geannuleerd voor dezelfde avond, maar bij Lisa was het wat lastiger. Veel discussie, maar de aanhouder wint. We hadden beide ons geld terug. In de ochtend ben ik rond gaan fietsen op het eiland opzoek naar een beter hostel. Gili Mansion is het hostel waar wij nog drie nachten hebben geslapen. Twee avond wezen stappen, wat voor onze begrippen heel anders is dan in Nederland, maar ik heb mij vermaakt. Behalve het stappen heb ik heerlijk drie dagen kunnen rennen! Het eiland heeft geen heuvels zoals in Uluwatu dus hier kon ik zonder moeite bij zonsondergang mijn workout doen. Yoga met uitzicht over de zee was AMAZING! Het duiken bij Shark Point was mooi, maar geen haaien gezien! Zeker balen gezien ik op Nusa Lembongan ook niet met manta's heb kunnen duiken gezien de weersomstandigheden. De laatste avond afgesloten met een practice hatha yoga en gegeten bij mijn lievelingsrestaurant, Pituq café! Vanmorgen Lisa dag gezegd, uitgecheckt en mijn eerste blog schrijf ik onder het genot van een cappuccino, gemaakt met een mix van soja- en cocosmelk bij het Pituq café waar ze mij ondertussen kennen. De ober weet dat ik geen suiker in mijn koffie drink, de manager vroeg zich af waar mijn reisgenoot was en laat mij weten dat Sengiggi, mijn next stop, een mooie plek is; we will see.
Op naar het avontuur; ik wil vanmiddag regelen dat ik morgen of overmorgen de Mount Rinjani kan beklimmen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 612

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2017 - 26 November 2017

Backpacken!

Landen bezocht: